Friday, July 06, 2012

De gemeente Amsterdam is wrede en willekeurig met kwetsbare mensen.



 Jan Muller, 1957.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jan_M%C3%BCller_%28artist%29


Gisteren stuurde ik een e-mail aan Hans de Graaf van Mozaak, de onderzoeker van de gemeente van Amsterdam.

Ik heb in het e-mailbericht voor een uitleg gevraagd waarom ik had gehoord dat hij blijkbaar stuurde me nog een e-mail op 12th van juni met verdere vragen   die ik nooit heb ontvangen.

Blijkbaar op 19th van juni, om dat zij     niet gehoord hebben van mij en blijkbaar worden zij gehinderd om te telefoon op te pakken of me een e-mail sturen.

Hij besloten om een negatief advies te geven en sloot  de zaak af, die vervolgens werd het verzonden naar mevrouw Yildiz, van de juridische afdeling van de gemeente Amsterdam

Ik kreeg een korte reactie van hem vandaag met geen enkele verklaring hij vertelde me dat hij zijn onderzoek had afgerond.

Zo veel voor zijn zogenaamde sympathiek begrip voor mijn positie als een MS patiënt.

Die hij in zijn e-mail van 12th van juni heeft genoemd , hij zelfs had gezegd het was  niet zijn bedoeling om een negatief beslissing te geven  maar hij moest een inventaris maken van alle informatie.

Hij heeft me vertelde dat ik  een brief krijg waarin ik op de hoogte gebracht wordt  van het besluit van de gemeente Amsterdam en dat zou ik binnenkort ontvangen, vandaag was dat  de enige uitleg die hij me gaf.

Verbazingwekkend gezien het feit dat hij had mijn vriendin veel meer verteld     wanneer ze hem belde, onder meer dat hij aanvullende vragen heeft gestuurd in een e-mailbericht op 12th van juni waaar ik niet op heb gereageerd,   waardoor het onderzoek werd gesloten door hem op 19th van juni, slechts 5 dagen later.

Hij vertelde mijn vriendin dat er was een onbeantwoorde vraag over ons appartement, hij vroeg hij zich af of er iets structureel mis was met het appartement.

Blijkbaar is dit de verantwoordelijkheid van onze huisbaas; Ik ben echt verbaasd dat dit überhaupt een kwestie is,  ik had al beantwoord op zo een vraag over dit onderwerp,  dat het enige probleem was mijn  multipel sclerose en niet het appartement.

Maar aangezien ik met bureaucraten aan het communiceren ben, ben ik niet verbaasd over hun wrede en willekeurige manier van omgaan met kwetsbare mensen zoals ik.

Ik wou dat ik kon dit bloot te stellen, maar het is echt moeilijk om ondersteuning te krijgen hier in Nederland, het  wordt niet aangemoedigd.

Toen ik werd min of meer opgesloten voor één jaar op de tweede verdieping in onze oude woning terwijl ik op een nieuwe appartement Gisteren stuurde ik een e-mail aan Hans de Graaf van Mozaak, de onderzoeker van de Raad van Amsterdam.

Ik heb in het e-mailbericht voor een uitleg waarom ik had gehoord dat hij blijkbaar stuurde me een e-mail op 12th van juni verdere vragen te stellen, die ik nooit ontvangen.

Blijkbaar op 19th van juni om het even wat niet gehoord van mij en niet worden gehinderd om te telefoon me of stuur me een e-mail.

Hij besloten om een negatief advies geven en sluiten van de zaak, die vervolgens werd verzonden naar de juridische dienst van de Raad.

Ik kreeg een korte reactie van hem vandaag met geen enkele verklaring net vertelde me dat hij zijn onderzoek had afgerond.

Zo veel voor zijn zogenaamde sympathiek begrip voor mijn positie als een MS patiënt.

Die hij in zijn e-mail van 12th van juni genoemd, hij zelfs gezegd was het niet zijn bedoeling te geven van een negatieve beslissing, maar hij moest een inventaris maken van alle informatie.

Hij me vertelde dat ik zijner een brief waarin me van het besluit van de Raad, en dat zou ontvangen vandaag was alle de uitleg die hij me gaf.

Verbazingwekkend gezien het feit dat hij had verteld mijn vriend meer wanneer ze hem belde, dat hij aanvullende vragen gestuurd in een e-mailbericht op 12th van juni die ik niet had gereageerd op, waardoor het onderzoek werd gesloten door hem op 19th van juni.

Hij vertelde mijn vriend dat was er onbeantwoorde vragen over ons appartement, vroeg hij zich af of er iets structureel mis was met het appartement.

Blijkbaar is dit de verantwoordelijkheid van onze huisbaas; Ik ben echt verbaasd dat dit een kwestie is, zoals ik had beantwoord een vraag over dit, zeggen dat het enige probleem was mijn met meerdere sclerose en niet het appartement.

Maar aangezien ik met bureaucraten communiceren ben, ik niet verbaasd over hun wrede en willekeurige manier van omgaan met kwetsbare mensen zoals ik moet.

Ik wou dat ik kon dit, bloot, maar het is echt moeilijk om ondersteuning te krijgen hier in Nederland, het niet wordt aangemoedigd.

Toen ik werd  opgesloten voor één jaar op de tweede verdieping in ons oude woning, terwijl ik op een nieuwe woning wachtte.

Omdat ik niet meer de trap kon lopen,   heb ik geprobeerd om kranten geïnteresseerd te krijgen in mijn situatie zodat ze erover schrijven zou, maar niemand was geïnteresseerd

Het was nogal een schok voor mij om dit te ontdekken,  de enige keer er enige interesse was, was toen ik niet kon  een nieuwgebouwde zwembad gebruiken, die zogenaamd was toegankelijk voor mensen met een handicap, maar het was niet toegankelijk, desondanks veel subsidies van de EU.

Vervolgens ging de plaatselijke krant, het parool een klein stukje over het afgedrukt en ik was in een radioprogramma via de telefoon, 5 minuten van publiciteit die nooit in enige actie resulteerde.

De enige goede ding   van dit alles was dat ik begon mijn blog in augustus 2006 omdat ik een nodig had om uit te drukken hoe ik me voelde over het hebben van multiple sclerose ergens.
         

Omdat ik niet de trap lopen kon ik heb geprobeerd om kranten geïnteresseerd in mijn situatie zodat ze erover schrijven zou, maar niemand geïnteresseerd was.

Het was nogal een schok voor mij om te ontdekken dit, de enige keer er enige interesse was was toen ik kon niet een nieuwgebouwde zwembad die zogenaamd was toegankelijk voor mensen met een handicap, maar was niet gebruiken.

Vervolgens de plaatselijke krant een klein stukje over het afgedrukt en ik was in een radioprogramma via de telefoon, 5 minuten van publiciteit die nooit in elke actie resulteerde.

De enige goede ding te komen van dit alles was dat ik begon mijn blog in augustus 2006 omdat ik een plek  nodig had om uit te drukken hoe ik me voelde over het hebben van multiple sclerose ergens.










No comments: