Wednesday, July 25, 2012

Genieten van Goed Zitten..


Oscar Dominguez.



Gisteren plotseling was het heel warm voor de eerste keer deze zomer, het is cool, grijs en bewolkt met een heleboel regen, onweer met stort regen geweest.

Het was alleen warm weer in April, het koel weer begon in mei, en is voortgezet in juni, 21 juni is de langste dag.

Dit jaar was het de meest miserabele dag, de stad had een dik wolkendek de hele dag, er was niet een glimp van de zon en in plaats van dat de langste dag was, werd het een sombere dag en om 18.30 uur in de avond was het al donker.

Niet wat ik noem zomer en sindsdien is het niet verbeterd, het is een ellendige zomer, helaas een die geschikt is voor mij, omdat ik kan niet meer omgaan met de hitte.

Gedurende de dag gisteren ben ik erin geslaagd om te overleven met een ventilator rechts naast me, dit was goed zolang er ook koele bries in het venster blees, toen de wind was gestopt werd het onaangenaam.

Dat was de situatie rond 23.00 uur, Richie heeft onze mobiele airco  in de hal naast het toilet, zet zodat de hete lucht via de ventilator ontsnappen kon.

Het werkt niet goed , wat betekent dat de warme lucht in de hal komt, alsmede de slaapkamer en omdat mijn bed aan het einde van de kamer is, kan ik niet ten volle  profiteren van de koele lucht.

Het beste wat Richie konde doen was het in de deuropening plaatsen en met de ventilator naast me wordt de koele lucht verspreid worden in de kamer.

Niet een perfect systeem, maar het beste wat die we op dit moment doen kunnen, het betekende ik kon slapen zonder onderbrekingen afgelopen nacht en ik ben ontspannen vandaag.

Deze middag ontving ik de  bevestiging dat de afspraak voor de installatie van de airconditioning aanstaande dinsdag de 31e was en ik ontving ook de bevestiging dat ik Seetech zou krijgen op 7 augustus.

Om 14.30 had ik een afspraak met Kees van Roekel, van Welzorg, dit was de definitieve evaluatie van het bed steun die ik kreeg aan het einde van februari, vandaag ontving ik een andere schuimrubber ondersteuning voor mijn heup.

Deze extra ondersteuning voor mijn heup stopt mijn heup bewegen, dit was de oorzaak waarom ik naar links ging hangen.        

De afspraak vanmiddag heeft mijn leven verbeterd, Richie heeft alleen twee kleine aanpassingen van mijn linker schouder sinds 14.30 toen ik de extra steun kreeg.

Dat is echt goed, om dat het is nu 20,00, dat is 5 1/2 uren van ononderbroken zitten zonder problemen, wat absoluut briljant is.

Dit is echt het beste wat er onlangs is gebeurd, het is echt fijn om zonder constant hulp nodig te hebben.

Het is verbazingwekkend dat een dergelijke kleine stuk van schuim bij mijn heupen aan beide zijden, laat mij comfortabel in een stabiele positie zitten,

Dit is echt briljant, Kees is een uitstekende ingenieur voor het bedenken van deze oplossing op dit moment.

Dit zal mij toestaan  om weer te genieten van zitten in bed zonder problemen en hulp en bijstand nodig hebben voortdurend van Richie’s voortdurend.

Het voelt als of een enorme belasting is opgeheven van mijn schouders, goed gedaan Kees van Welzorg.




No comments: