Sunday, July 29, 2012

Communicatie Is Belangrijk.

 
Josip Seissel.


Gisteravond werd het vrij laat. In feite, werd het te vroeg in de ochtend tegen de tijd dat we klaar waren met praten.

Het was bijna 05.00 tegen de tijd dat wij de licht uit deed om te slapen; wij waren moe maar blij, dat we de tijd om te communiceren met elkaar hadden genomen.  

Gisteravond was één van de gelegenheden wanneer het  nodig was om te praten, het was belangrijk om Richie te  vertellen hoe ik mij voelde, dat terwijl ik probeerde om positief te blijven, het was niet makkelijk voor mij.

Belangrijk om uit te leggen aan hem, hoe ik mij zeer moedeloos voelde door het feit dat de wond neemt zo lang om te genezen.

 Ik maakte mij zorgen of ik ooit weer zou kunnen zitten in mijn rolstoel en naar buiten  gaan, ik vertelde dat af en toe kwam ik tot de conclusie dat het niet meer zou gebeuren.

Richie dacht dat de wond langzaam zou genezen  en dan ging ik zeker na buiten weer, misschien zelfs sneller dan ik dacht.

Hij zei dat hij mijn zorgen helemaal kon begrijpen, hij zei dat het moet vrij vreselijke zijn voor mij om opnieuw zo lang in een kamer te moeten blijven.

Richie zei dat hij hoopte dat ik verkeerd was, en ik nog veel langer had, ik hoop ook dat ik fout ben, want ik wil nog veel langer leven, en wil helemaal niet snel doodgaan.

De combinatie van de wond die zo lang neemt en gecombineerd met de progressie van mijn Multiple Sclerose, gaaf mij het gevoel dat ik niet te lang meer had.   

Het is zo moeilijk om een evenwicht tussen realistisch blijven en bewust zijn van wat met mij gebeurt met deze onaangename ziekte MS.

Het is al te gemakkelijk om  melodramatisch te wezen en te denken dat dingen slechter zijn dan ze zijn, maar het is niet gemakkelijk om te proberen positief in deze situatie te blijven.

Positief is het enige ding dat ik kan doen en ik wil mijn best doen om zo te blijven; positief en genieten van mijn leven zo goed als ik kan.

Verblijven in het hier en nu is de betere optie en genieten van de momenten dat ik kan is de enige en beste optie er is voor mij.

Met Multiple sclerose is het alsof je op een achtbaan bevindt, met geen idee van wat er gebeuren zal, dat is waarom ik moet positief blijven.



                  


No comments: