Monday, July 16, 2012

Communicatie Is Belangrijk.

 
Oscar Dominguez.

Toen ik Face  Book vanmiddag bezocht, zag ik een discussie dat kritisch was op mensen die geweld gebruiken om hun kinderen te leren hoe zij zich moeten gedragen.

Verbazingwekkend om te denken dat mensen,  denken dat  een klein kind slagen nuttig is voor het kind, of de persoon die geweld gebruikt tegen een kwetsbaar kind, zou goed kunnen zijn.

Naar mijn mening leert het hen slechts negatieve dingen, zoals dat ze hun ouders niet vertrouwen;   of dat geweld goed is, en als men niet gepakt wordt dan zal je niet worden gestraft.

Geen van deze zijn een positieve les, maar het is niet verwonderlijk vooral als je niet weet waarom je bent geslagen, zoals ik heb nooit geweten waarom het gebeurde  toen ik opgroeide

Soms zat ik te lezen en plotseling werd ik geslagen op mijn  hoofd of ik werd met een riem weer voor geen enkele reden dat duidelijk voor mij was.

Zoiets als dat is zeer eng, met name voor een kind, ik heb vaak  gehoord en gelezen dat sommige mensen mensen beweren dat ze werden geslagen toen ze kinderen waren en het  deed hen geen schade.

Dit is iets waar ik volstrekt oneens mee ben,  ik denk het deed mij  een heleboel schade en het is iets dat ik nooit vergeten  zal, zolang ik leef.

Ik ben het volledig eens met de de discussie op Facebook, toen ze zeiden dat geweld werd gebruikt in plaats van praten met kinderen, verbale communicatie is essentieel voor ons begrip.

In plaats van kinderen slagen en verwachten dat zij iets konden leren van geweld, denk ik dat het is veel beter om met ze praten en de moeite nemen om zaken aan hun uitleggen.

Het is essentieel dat kinderen leren om te begrijpen dat ze moeten bewust  zijn van de mensen en het milieu om hen heen en hoe hun gedrag invloed kan hebben op de gemeenschap waar ze leven.

Dat is wat ouders zouden moeten doen; ze moeten praten met hun kinderen, en uitleggen en geven hen het gereedschap geven die ze nodig hebben om te overleven in deze wereld.

Dit kan alleen worden gedaan door verbale communicatie,  het is essentieel om uit te leggen aan kinderen hoe zij  een nuttig en productief deel van de gemeenschap kunnen zijn.

Praten helpt, en het maakt een sterke band tussen de kinderen en hun ouders,
ook helpt het hun om de wereld om hun heen beter te begrijpen.      

Ik ben volledig voorstander van communicatie en volledig tegen geweld dat wordt gebruikt als een manier van opvoeden van kinderen.

No comments: