Sunday, July 08, 2012

In Balans Houden.


Jan Toorop 


Sinds woensdag waren de dagen echt moeilijk voor mij, omdat het was zo'n schokkende nieuws over de airconditioning,  het maakte me heel depressief.

Dat is niet hoe ik wil worden, depressie is een van de bijwerkingen van Multiple Sclerose.

Ik ben ervan overtuigd dat depressie kan leiden tot een heleboel schade, iets dat ik wil vermijden zo veel als ik kan, voor een korte periode heeft het nieuws mij volledig gedemotiveerd.

Op een of andere manier  zal ik moeten proberen een evenwicht te houden,   en niet betrokken raken met vechten voor mijn rechten, maar aan de andere kant ben ik niet van plan op te , sluit wel wel wat de geven.  

De hele manier hoe deze zaak behandeld wordt, is het duidelijk  wat  de gemeente  Amsterdam van mijn aanvraag voor airco,  ze schijnen te denken dat het is een frivole verzoek.

Het is natuurlijk niet  frivole,  het is een absolute noodzaak, de hittegolf woensdag bevestigd weer eens   waarom ik het nodig had.

Wanneer ik niet fysiek ziek wordt , en ben niet in staat om te functioneren als gevolg van de warmte, als dit niet zo was zou ik geen airco ooit willen hebben,     

Airco is in mijn mening een van de bijdragen aan de globale opwarming van de aarde en de vernietiging van onze weersystemen.

Mijn vroegste geheugen van airco  was in de jaren vijftig in Trinidad, toen een Amerikaanse schoolvriend nam een kleine groep van ons naar haar huis.

Ik herinner me denken dat haar huis als een deep freeze voelde, ik vond het vreselijk, Ik herinner me ook dat vreemde kaas sandwiches worden aangeboden.

Het was kaas zoals ik heb het nooit eerder gezien en noch nooit ervoor had gegeten,  helder oranje kaas verspreid in een pot, de andere optie was hotdogs, ook oranje.

Ik herinner me, dat in mijn best deed om bij de te  proberen,  maar ik kon niet in slagen ze op te eten,  ik was erg blij om naar thuis te gaan, en    een heerlijke curry te eten.

De enige andere keer dat ik airco  ervaren heb was in 1997 toen ik voor het eerst sinds 1962 toen we vertrokken,  Trinidad bezocht.

Het andere ding dat ik had nooit gedacht dat ik zou gebruiken hier in Amsterdam is een klamboe,    die we beide hebben, zodat we een goede nachtrust kunnen krijgen.

Dat is veel beter dan  muggen doden de hele  nacht, dat is iets dat we doen moesten, met name in de afgelopen 10 jaar.

Vandaag ik voel me veel beter vooral om dat gisteren en vandaag het koeler is geweest wat mijn leven een stuk eenvoudiger heeft gemaakt.

Nu is mijn bedoeling om te ontspannen zo veel als ik kan en genieten van het weekend met mijn schat Richie en onze drie prachtige honden.









No comments: