Saturday, March 24, 2012

lij ik heb met mijn leven verder kunnen gaan en het beste van mijn leven maken.

Zdzisaw Beksiski

 Zeer snel, zodra ik werd gediagnosticeerd, had ik het vermoeden dat er geen ruimte voor het voelen van schaamte zou zijn.

Dat hield me niet tegen om mijn waardevolle tijd te verspillen, schande; het is altijd terugblik die nuttige intelligentie geeft.

Vooruitziendheid zou beter zijn, maar droevig, kan dit niet in een totaal nieuwe omstandigheid zijn, zoals ons wordt verteld, dat ik Multiple sclerose in 2006 had.

Nu kan ik zien dat ik niets anders kon gedaan hebben, hoe kon ik, ik had toen geen ideevan wat zou gebeuren.

Tegelijkertijd vond ik alles te eng was, en wist niet, welke nieuwe ontwikkelingen daarna zou kunnen voorkomen.

Wat mij werkelijk ongerust maakte, was ik ontdekte dat niemand het wist, niet zelfs de neurologen `'experts' konden niets zeggen.

Geen wonder dat dat er veel vrees, en geen kennis of nuttige informatie om mij te helpen met mijn leven  verder te gaan.

Blij ik heb met mijn leven verder kunnen gaan en het beste van mijn leven maken.


No comments: